Co dzieje się podczas Szkółki Zębowej?

Kolejne przedszkola dołączają do zapisów na warsztat Szkółki Zębowej. Cieszy mnie bardzo, że temat higieny zębów jest tak ważny dla nauczycieli przedszkola. 

Od kiedy warsztaty objęły zasięgiem całą Polskę, zaczęłam zauważać pewne różnice, ale też podobieństwa. Te zależności dotyczą reakcji dzieci na warsztat. Odnoszą się także do nastawienia i sposobu realizacji warsztatów przez nauczycieli, dyrektorów.

Każda grupa przedszkolna to nowe środowisko, inne reakcje dzieci, różny poziom umiejętności i skupiania uwagi. Coś jednak łączy te grupy niezależnie od lokalizacji, w której się znajdują. Przedszkolaki zarówno z Mazur, Kujaw, ze Śląska jak i z Lubelszczyzny są najbardziej zaciekawione i pochłonięte dwiema zabawami ze Szkółki Zębowej- nitkowaniem na czarodziejskich klockach oraz wyganianiem bakterii ze specjalnych kart pracy.

Podczas prezentacji nitkowania wpatrują się we mnie dziwiąc się, że można w inny sposób bawić się klockami i plasteliną. Ale to im się podoba i od razu zabierają się do nitkowania. Nitkowanie, a właściwie przygotowanie do tej zabawy, jest doskonałą okazją do zaangażowania dzieci bardziej energicznych (inni mówią „niegrzeczne”, „niespokojne”, „nie potrafi wysiedzieć choć chwilę w jednym miejscu”). Proszę te dzieci, aby zostały moimi asystentami i przez moment pomagają w rozłożeniu prac. Energia wówczas ma swoje ujście 🙂

Ciekawą reakcję u dzieci uczestniczących w warsztacie Szkółki Zębowej zauważam podczas ostatniej, zamykającej warsztat, zabawie. To wcielanie się w rolę dentysty. Słyszę wówczas, że to chyba MAGIA 🙂 Ależ nie, to po prostu działanie szczoteczki do zębów.

Jeśli jesteś ciekawa/-y jakie reakcje będą dominowały w Twojej grupie przedszkolnej, skontaktuj się ze mną, podaj lokalizację placówki oraz liczbę dzieci- otrzymasz ofertę warsztatu Szkółki Zębowej.